Ühest valutavast loost

On kuidagi reegliks saanud meie ühiskonnas, et ärihuvid ületavad kõik teised huvid ja selle ees peavad taganema kõik, kes ette jäävad. Vaimsetes ringkondades öeldakse selle kohta, et vaimne ja materiaalne pole tasakaalus, kuigi peaksid olema. Ehk süda ja pea ei tööta üheaegselt.

Fakt on see, et Rail Baltica on nähtus omaette ja siin juba armu ei anta. Fakt on ka see, et Eesti üks kaunimaid aedu ja kuulsamaid aednikke Ahto Ruut ning tema elutöö võib jääda Rail Balticale jalgu ja kuulub ülesõitmisele.

Ahto aiast näed pilte siit

http://aed.kivilill.eu/

Mida peaks tundma aedniku süda, kui see juhtub või kuidas vastu peab? Kui palju on väärt inimene ja tema elutöö? Kui palju on meil neid inimesi, kes selliselt oskavad luua ilu enda ümber ja loodust hinnata? Ahto aed pole loodud kuuga, siia on pandud kogu hing ja oskused, tohutu töö.

Panen siia ka Õnne kommentaari

“Ahto Ruudu koduaed kuulub vaieldamatult Eestimaa kaunimate koduaedade hulka
Paarikümne aastaga on suudetud ära teha uskumatu töö.
Maja ümbritsev mägiaed üllatab oma mastaapsuse, oskuskliku kivide
paigutuse ja rikkaliku taimesortimendiga. Omaette vaatamis-väärsusteks on okaspuude kääbusvormide, hostade ja erinevate püsikute alad. Kõik kokku sobitatud ülimalt hea ilumeele ja põhjaliku, targa, aruka planeerimise tulemusena.

Ükski aed ei teki iseenesest, vaid on väga suure töö ja vaeva ning pühendumise tulemus.
Loodan väga, et Rail Balticu otsustajatel jätkub oskust seada meie
uue raudtee rööpad nii, et säiliks Eestimaa 10 kaunima koduaia
hulka kuuluv unikaalne aed Kirdalu külas.
Usun, et neil jätkub ka lugupidamist alles jätta selle aia rajanud pererahva kodu, kellele meie president T.H. Ilves andis 2007.a. „Kaunis Eesti Kodu“ võitja tiitli!”

Kui arvatakse, et mis tal viga, kõik ju kompenseeritakse, siis kaugel sellest. Maja küll, momendi väärtuses, kuid aed, kui emotsioon – mitte. Aed on emotsioon! Ja see ei maksa midagi. Vat nii kaugele oleme oma arengus jõudnud…

Suunal 16A+16B kuulub 33,1 km lõigul likvideerimisele hinnanguliselt 3-4 hoonet. 350 m laiuses trassikoridoris on elu- ja ühiskondlikuid hooneid 25 tk, kõrval- ja tootmishooneid 45 tk.

Valides suuna 16E (32km) läheb likvideerimisele 6 hoonet, trassikoridoris elu- ja ühiskondlikke hooneid 45 tk, kõrval- ja tootmishooneid 78.

Variante on veel.

Kui palju jääb ette kogu Eestimaal?

Peab ikka tõsiselt magus värk olema, mis niimoodi inimesi ja elusid ohvriks toob. Kui juhuslikult peaksid tulevikus ühe sõidu sellel trassil kuhugi tegema, siis meenuta neid, kellest üle sõidad…Kas tunned end hästi?

 

 

 

:

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Sildipilv

%d bloggers like this: